4 omyly, ktoré ničia výsledky vášho chudnutia

Podchyťte ich a sledujte, ako kilá odchádzajú.

4 omyly pri chudnutí

Pravdepodobne už viete, že čím menej telesného tuku máte, tým lepšie budú vyzerať vaše brušné svaly. Avšak zhadzovať tuk – to sa ľahšie hovorí, ako uskutočňuje. V skutočnosti už teraz môžu niektoré vaše zdanlivo neškodné stravovacie návyky sabotovať váš postup v zhadzovaní hmotnosti.

V tejto súvislosti sme sa zhovárali s expertmi, aby sme zistili, aké stravovacie návyky vám bránia dosiahnuť vypracované #brušné svalstvo. Keď zistíte, kde robíte chybu, je načase zbaviť sa postupne každého zvyku, hovorí Jennifer McDanielová, R.D., zo St. Louis University.

„Spočiatku sa zamerajte len na jednu či dve z týchto zvyklostí – na tie, ktorých zmenou môžete dosiahnuť najhmatateľnejšie výsledky,“ hovorí Jennifer McDanielová, R.D., zo St. Louis University.

Je to z toho dôvodu, že niekdajšie štúdie ukazujú, že máme tak silnú vôľu, ktorá vystačí na vynaloženie snahy len na prekonanie zopár zlých návykov naraz, hovorí McDanielová. Postupným a pomalým prístupom zvýšite svoje šance na vytvarovanie štíhlejšej a zdravšej fyzičky – a tiež k jej zachovaniu do konca života, konštatuje.

  1. Omyl – Vynechávate hlavné jedlá alebo desiate

Nejedenie dokáže rozhádzať schopnosť vášho tela kontrolovať chuť do jedla. Ale tiež ničí silu vôle, čo je rovnako škodlivé. „Sebaregulovanie je vecou mozgovej aktivity a váš mozog funguje na glukózu,“ vraví Kathleen Martin Ginisová, Ph.D., profesorka kineziológie na Univerzite MacMaster. Ak vynechávate raňajky, či zdravú desiatu, váš mozog nemá energiu odmietnuť nevyhnutné hody.

Takže vynechanie stravy nás v noci mení na pažravcov. Váš hladujúci mozog „proste nemá palivo, ktoré potrebuje na to, aby vás udržal v chode, sledoval vašu stravu,“ hovorí Martin Ginisová.

Skoncujte s tým: Zmeňte svoje myslenie, vyzýva Liz Applegateová, Ph.D., riaditeľka pre športovú výživu na Kalifornskej Univerzite, Davis. Uvažujte takto, „Začnem novou rutinou,“ a nie takto „Začnem sa obmedzovať,“ vraví. Obmedzovanie vedie totiž k prejedaniu.

  1. Omyl – Vždy jete narýchlo

Neodopierate si jedlo, len jete pomalšie, doprajete svojmu telu čas na trávenie, čiže keď cítite, že máte dosť, prestanete jesť. V pokuse, ktorý bol zverejnený v Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism (Časopis pre klinickú endokrinológiu a metabolizmus), zjedlo 17 zdravých mužov jeden a štvrť kopčeka zmrzliny. Buď ju zlízali za päť minút, alebo si ju vychutnávali pol hodiny. Podľa autora štúdie, Alexandra Kokkinosa, M.D., Ph.D., hladiny hormónov sýtosti (zvané PYY a GLP-1), ktoré mozgu signalizujú, aby sa prestalo s jedením, boli vyššie medzi mužmi, ktorí zmrzlinu jedli 30 minút. To znamená, že muži, ktorí jedli rýchlo, sa necítili tak sýti, ako tí, ktorí sa nenáhlili.

Skoncujte s tým: Vaše telo sa vám snaží čosi povedať, tak mu dajte šancu, hovorí Kokkinos. Odložte noviny, vypnite TV a skúste trik s dýchaním z knihy Yoga Body Diet: Nadýchnite sa a počítajte pritom do päť, potom vydýchnite v rovnakom trvaní. Zopakujte to tri až päťkrát pred jedlom, aby ste začali jesť z uvedomelej pozície.

  1. Omyl – Cez víkendy sa prejedáte

V rámci niekdajšej štúdie publikovanej v Journal of Clinical Investigation (Časopis pre klinický výskum), výskumníci použili potkany, aby zistili účinky kyseliny palmitovej, nachádzajúcej sa v nasýtených tukoch, na leptín, teda hormón, ktorý napomáha regulácii chuti. „Zistili sme, že za tri dni nasýtený tuk otupuje či blokuje schopnosť leptínu regulovať príjem potravy a telesnú hmotnosť,“ konštatuje autorka štúdie Deborah Clegg, Ph.D., z University of Texas Southwestern medical center. To môže podnietiť váš mozog k tomu, aby ste sa v pondelok prejedali, hovorí Cleggová.

Skoncujte s tým: Nemusíte ísť na seba šokovou terapiou (hoci morka živená celozrnnou stravou býva vždy bystrá). McDanielová vraví, že vašou odmenou za zdravý týždeň by malo byť jedno vysokokalorické jedlo (cheat meal), nie celý víkend zložený z týchto jedál. Napokon, urobiť si víkend „zjedz, koľko vládzeš“ je akoby ste sa slabo stravovali takmer 30 percent vášho týždňa.

  1. Omyl – Často pijete

Tu je cvičenie, s ktorým môžete začať už dnes večer: Zapíšte si, koľko piva, vína a iných drinkov vypijete za týždeň. (Využite na to koktejlový obrúsok.) Možno budete prekvapení. Prepočítajte si kalórie a čaká vás ďalšie prekvapenie. Rozumné dve pivá za noc môžu znamenať viac než 2,000 kalórií za týždeň – čo je zhruba hodnota zodpovedajúca dňu naviac. Popri prázdnych kalóriách je to i alkohol, ktorý podrýva silu vašej vôle, hovorí Dawn Jackson Blatnerová, R.D., hovorkyňa Americkej dietetickej asociácie. To vedie k impulzívnym objednávkam, povedzme, smažených kuracích krídelok.

Skoncujte s tým: Skúste prestať – len na víkend. Skontrolujte svoju váhu, ako vám sedia nohavice a všimnite si, či vyžijete z menej peňazí. Keď pijete, prejdite na suché červené víno s nízkym obsahom cukru (okolo štyri gramy karbohydrátov, v porovnaní s takmer 13 gramami v bežnom pive), alebo na pivo s nízkym obsahom cukru.

zdroje : http://www.womenshealthmag.com/weight-loss/mistakes-keeping-you-fat

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *