5 základných pravidiel starostlivosti o vlasy

1.Chráňte ich pred morskou a chlórovou vodou

Morská a chlórová voda, vlasy vysušuje a tak strácajú svoj prirodzený lesk a nafarbené vlasy rýchlo vyblednú.

2.Používanie optimálneho množstva šampónu

Na výbere šampónu si dajte záležať, používajte kvalitné značky a hlavne to s nanášaním šampónu nepreháňajte. Na stredne dlhé vlasy stačí množstvo veľkosti dvojeurovej mince.

3. Doprajte si vyváženú stravu, bohatú na vitamíny

Vitamín A
Nachádza sa v mrkve, špenáte, citróne, ale aj v mäse, vajciach a rybom tuku.

Vitamín C
Je obsiahnutý vo väčšine ovocia, napríklad v kiwi, pomarančoch, ríbezlí, melóne, ananáse, ale aj v zelenine, v paprike, uhorke a karfiole.

Vitamín D
Prírodným zdrojom vitamínu D sú ryby, rybí tuk, huby, obilniny, tresčia pečeň a vajcia.

Vitamín E
Je antioxidant, ktorý má významnú úlohu pri tvorbe nových ciev a zlepšuje prekrvenie pokožky hlavy. Z potravín, v ktorých je obsiahnutý spomenieme napríklad tieto – orechy, tmavozelená zelenina, sójové bôby a strukoviny.

Biotín
Je vitamín rozpustný vo vode, jeho pravidelný dostatočný prísun v potravinách ako sú vaječné žĺtky, pečeň alebo arašidy zabezpečí prevenciu nadmerného vypadávania vlasov.

Zinok
Prispieva nielen zdraviu vlasov, ale aj pokožke a nechtov. Môžme ho nájsť v potravinách ako sú tekvicové semiačka, ustrice, pečeň, jahňacie mäso alebo arašidy.

[pokračovanie článku nižšie]

4. Nechoďte do zimy s mokrou hlavou

V zimných mesiacoch, keď zostatková vlhkosť vo vlasoch môže spôsobiť popraskanie a narušenie štruktúry vlasu, je potrebné ich dokonalé vysušenie a ošetrenie balzámom.

4. Pred fénovaním a žehlením vlasov použite ochranný sprej

Ochranný sprej ochráni štruktúru vlasu pred nepriaznivým vplyvom vysokých teplôt, či už od horúceho vzduchu fénu alebo od žehličky. Vlasy sú potom menej popraskané a viac pružné.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *