7 dôvodov prečo jesť paradajky

10 dôvodov prečo jesť paradjaky

1. Vysoký obsah vitamínu C

Jedna stredne veľká paradajka obsahuje asi 25% odporúčanej dennej dávky vitamínu C.

2. Veľmi málo kalórií

Menej ako 30 kalórií je zanedbateľné množstvo, a ak k tomu prirátame nulový obsah cholesterolu, je to ideálna voľba malej desiaty.

3. Vysoký obsah betakaroténu

Betakarotén je prospešný pre vašu pleť a zrak a súčasne pôsobí ako prevencia pred infekciami.

4.  Pomáhajú znižovať krvný tlak

Priemerne veľká paradajka obsahuje približne 0,5 mg železa, ktoré sa podieľa na transporte kyslíka a približne 0,5g draslíka, ktorý zabezpečuje reguláciu srdcovej frekvencie a krvného tlaku.

5. Obsahujú veľmi účinný antioxidant – lykopén

Lykopén je rastlinné farbivo a v tele zabraňuje rastu všetkých druhov nádorov, je teda prevenciou pred rakovinou. Dobrou správou je, že lykopén sa neničí tepelnou úpravou paradajok, bolo dokázané, že práve tepelnou úpravou sa sila tohoto antioxidantu zvyšuje.

6. Pomáhajú regulovať cukor v krvi

Vďaka optimálnemu množstvu chrómu pomáhajú optimalizovať hladinu cukru v krvi.

7. Pomáhajú pri chudnutí

Vďaka vysokému podielu vlákniny, žiadnemu tuku a dobre vstrebateľnému cukru sú ideálnou stravou pri rôznych diétach.

Dôležité je vedieť ich skladovať

Najlepšiu chuť si paradajky uchovajú vtedy ak ich budete skladovať mimo chladničky, ideálne na tmavom mieste s teplotou do 15°C. Takto sa v nich nezníži obsah vitamínov a prospešných látok.

 

One thought on “7 dôvodov prečo jesť paradajky

  1. Miriam

    Iba 7 ? No ja si myslím, že tých výhod konzumácie paradajok je určite viac, ale tak podstatné ste spomenuli 😉

    Reply

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *