Aké aktivity zvládne ľudské telo po štyridsiatke

Aj vy sa pýtate, kde sú tie časy, keď ste mali dvadsať, chodili ste po diskotékach a nebáli ste sa o svoje zdravie, pretože ste vedeli, že ste mladí a nemôže sa vám nič stať? Bohužiaľ, nikto z nás nemladne a práve preto by sme si mali uvedomiť jednu zásadnú vec, a to, vek je len číslo. Ak pre svoje zdravie urobíme maximum, vek nás nemôže prekvapiť. Otázkou však je, aké aktivity zvládne ľudské telo po štyridsiatke. Štyridsiatnici určite nebudú mať problém s behom, bicyklovaním a turistikou.

Nezanedbávajte pohyb

Pohyb je to, čo vám pomôže udržať sa v kondícii. Dávajte si však pozor, aby ste to neprehnali hne´d na začiatku, nakoľko príliš veľa nesprávneho pohybu vám môže spôsobiť zranenie, ktoré vás odstaví od práce aj na niekoľko mesiacov. Samozrejme, pobyt v kúpeľoch by vám určite padol vhod. Oddýchli by ste si, mysleli by ste iba na to, čomu sa budete venovať daný deň. Na Slovensku máme na výber viacero kúpeľov, o tom niet pochýb, avšak mnoho pacientov hľadá výhodný pobyt v susedných maďarských kúpeľoch. Poskytujú nadštandardné služby a tie práve Slováci vyhľadávajú. Aktivity ako beh, bicyklovanie a turistika môžete ale realizovať dennodenne.

Beh

Na začiatok vám odporúčame beh. Ešte predtým, ako začnete behávať, si kúpte pevnú obuv, nakoľko práve beh si ju vyžaduje. V prípade, že zanedbáte výber obuvi, môžete si pri behu spôsobiť zranenie členku (vytknutie alebo opuch, v najhoršom prípade zlomenina). Voľte pomalé tempo, robte si pravidelné pauzy a hlavne, nezabúdajte si so sebou brávať dostatočné množstvo tekutín. Pri fyzickej aktivite akou je beh budete potrebovať zvýšiť príjem tekutín. Odporúčame iontové nápoje alebo len obyčajné bylinkové, poprípade ovocné čaje. Vyhýbajte sa bublinkovým vodám, vďaka ktorým by sa vám mohlo zapáliť hrdlo. Ak máte psíka, skúste ho vziať so sebou. Nielenže sa vyvetrá, bude vám robiť aj spoločnosť. Ak rady behávate, skúste si zistiť informácie o bežeckých pretekoch v Tatrách, ktoré sa organizujú pravidelne každé leto. Pobyty so psíkmi vo Vysokých Tatrách si treba rezervovať vopred, nakoľko termíny sa pomerne rýchlo míňajú.

Bicyklovanie

Bicyklovanie ja ďalší šport, ktorý si môžu „dovoliť“ aj ľudia po štyridsiatke. Denne vám stačí zvládnuť tak dvadsať – tridsať kilometrov. Ak chcete zhodiť nejaké kilogramy, musíte sa mu venovať pravidelnejšie. Jedenkrát za mesiac vám stačiť určite nebude. Na bicyklovaní je fascinujúce to, že vám umožní spoznať aj inak nepoznané miesta v okolí. Nielenže spravíte niečo pre svoj organizmus, ale aj objavíte krásy okolitej prírody a kultúru. Pri bicyklovaní si spevníte stehná, zadok, lýtka a vyčistíte hlavu od negatívnych myšlienok.

Turistika

Okrem behu a cyklistiky hravo zvládnete aj turistiku. Samozrejme, nemusíte loziť po skalách a šplhať sa na Gerlachovský štít. Postačia vám krátke turistiky ako prechádzka na Sliezsky dom z Hrebienka, výstup na Predné Solisko alebo prechádzka na Popradské pleso (poprípade môžete výjsť na Ostrvu). Uvidíte, že potom na dôchodku, keď budete chodievať na seniorské pobyty, neobsedíte na hotelovej izbe.

Je jedno, či máte 20, 30 alebo 50, dôležité je, aby ste nezanedbávali pohyb. Pravidelný pohyb vám zabezpečí nielen fyzické, ale aj psychické zdravie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *