Dámy, bojíte sa činiek? Chyba! Mýty o silovom tréningu žien

Ženy vo fitkách pri pohľade na kusy železa často iba skepticky zdvihnú obočie namiesto toho, aby dvíhali samotné činky.

Niekedy je to preto, že sa im nepáčia veľké svaly: „Nechcem päťdesiatcentimetrový biceps ale päťdesiatcentimetrový pás,“ hovoria. Inokedy si dámy len neveria alebo sú presvedčené, že silový tréning nepotrebujú. „Ako mi pomôže obojručná činka k plochému bruchu?“ pýtajú sa.

 

1.Mýtus: Strach z veľkých svalov

Realita: Atletická, nie svalnatá postava

Ženské telo neprodukuje toľko testosterónu, aby mu bez rôznych zakázaných preparátov narástli (vraj) neesteticky pôsobiace svaly. V priebehu pár rokov systematického tréningu a na bielkoviny bohatej stravy zosilniete, zbavíte sa tuku, spevníte a vytvarujete postavu , ale to je tak všetko.

Ak náhodou patríte medzi malé percento žien, ktoré na silový tréning reagujú tvorbou väčšieho množstva svalovej hmoty, ako je obvyklé, urobte nasledovné. Znížte používané záťaže, zvýšte počet opakovaní v sériách na 12-15 a zaraďte do tréningu viac vytrvalostného kardia.

[pokračovanie článku nižšie]

 

2.Mýtus: Strach z ťažkých váh

Realita: Cvičenie s primeraným, ale progresívne zvyšovaným odporom

Silový tréning s činkami neznamená, že musíte „benčovať sto kilo“. Vaším cieľom nie je dopracovať sa ku konkrétnym záťažiam, ale postupne silnieť, neprestajne kúsok po kúsku prekonávať seba.

 

3.Mýtus: Chcem len ploché brucho, silový tréning nepotrebujem

Realita: Ak chcete svoje fitnes ciele dosiahnuť čo najrýchlejšie, silový tréning bude základom vášho snaženia

Výskumy jednoznačne ukazujú, že chudnúť je možné len celkovo, z celého tela a nie z niektorej partie (napr. brucha, bokov…). A ak chcete chudnúť, nevrhajte sa iba na kardio. Oveľa efektívnejšie je jeho spojenie so silovým tréningom. Prečo? Po prvé, silový tréning vedie k rovnomernému rozvoju sily a rovnomernému tvarovaniu tela. Vyhnete sa asymetrii, napríklad vyšportovaným nohám z behania ale slabým, chudučkým rukám. A po druhé, čo je dôležitejšie, silový tréning vedie k zvýšeniu bazálneho metabolizmu. Vaše telo bude ešte dva dni po cvičení na svoj základný chod spaľovať výrazne viac kalórií ako obvykle.

 

Ďalšie prínosy silového tréningu

+ Zdravšie srdce

+ Lepší spánok

+ Prevencia rednutia kostí

+ Funkčná sila

+ Lepšie držanie tela

 

– Max

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *