Najzdravšie maškrty: Týmto dvom pochúťkam sa určite NEvyhýbajte

Nie všetko, čo je chutné, musí byť zároveň pohromou pre vašu diétu.

Chudnite s tmavou čokoládou

Šampiónom zdravých maškŕt je jednoznačne tmavá čokoláda, teda čokoláda s obsahom kakaa prevyšujúcim 70%. Jej pravidelné jedenie znižuje krvný tlak, zlepšuje citlivosť na inzulín (necitlivosť na inzulín dláždi cestu ku vzniku cukrovky) a  taktiež pôsobí protizápalovo.

Pravda, zdravotná prospešnosť tmavej čokolády neznamená, že by ste jej mali na večeru zjesť pol litra. Radšej si ju dožičte ako spestrenie raňajok alebo ako dezert po raňajkách. Ráno ľudské telo beží na plný plyn. Zvýšená kalorická spotreba znamená, že si môžete dovoliť prijať viac kalórií ako počas inej časti dňa.

Nielenže je tmavá čokoláda zdravá, dokonca vám môže pomôcť s chudnutím! Podľa výskumov ľudia, ktorí pravidelne jedia tmavú čokoládu, denne v prieme prijmú o 15% menej kalórii ako tí, ktorí ju do svojho jedálnička nezahrnuli. Príčina je jednoduchá. Práve tmavá čokoláda najúčinnejšie uspokojí vaše chúťky na sladké.

Mimochodom, keďže priaznivý vplyv tmavej čokolády vychádzajú z obsahu kakaových bôbov, rovnako dobre ako čokoláda poslúži aj kakaový prášok. Môžete ho použiť napríklad na prípravu nápojov alebo poliev.

[pokračovanie článku nižšie]

Arašidové maslo

Ďalšou skvelou maškrtou, hoci nie nevyhnutne sladkou, je arašidové maslo. Okrem pestrej palety mononasýtených, polynenasýtených a nasýtených mastných kyselín poskytne na sto gramov až päť gramov bielkovín, vitamín B3, vitamín E, horčík, kyselinu listovú a vlákninu.

Použiť ho môžete ako náhradu masla v podobe nátierky alebo ho pokojne jedzte samé. A pokojne aj v diéte. Ukazuje sa, aj keď priškrtíte svoj kalorický príjem, aby ste sa zbavili kilogramov navyše, nie je dobré drasticky redukovať príjem tuku. Ak to urobíte, koledujete si o nezdravé hodnoty lipidov, rezistenciu na inzulín a predovšetkým spomalenie metabolizmu.

Takže ak sa pustíte do chudnutia, okrem rannej dávky tmavej čokolády si večer, napríklad pred spaním, dožičte jednu polievkovú lyžicu arašidového masla.

– Max

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *