Spoznajte superovocie

Počuli ste už o super ovocí? Sú to plodiny, ktoré vedci považujú za veľmi výživné, sú nabité antioxidantmi, vlákninou, vitamínmi, minerálmi a ďalšími živinami, ktoré vám pomôžu vyzerať a cítiť sa zdravšie a dokonca zabraňujú rôznym chorobám.

 

Granátové jablko

Granátové jablko obsahuje veľké množstvo látok bojujúcich proti radikálom, ktoré sa nachádzajú aj v zelenom čaji. Granátové jablko môže mať dokonca väčšiu antioxidačnú silu ako šálka zeleného čaju, pretože obsahuje aj izoflavóny, ktoré sa bežne vyskytujú v sóji, a kyselinu elagovú, ktorá sa bežne nachádza v orechoch, o ktorých sa predpokladá, že zohrávajú dôležitú úlohu v boji proti rakovine.

 

Acai bobule

Rovnako ako granátové jablká, acai bobule sú bohaté na antioxidanty, ale sú tiež plné iných dobrých vecí, ako vláknina, vitamíny, minerály, komplexné sacharidy, aminokyseliny a základné tuky. Sú tiež výborné na posilnenie imunitného systému, zlepšenie krvotvorby, regenerácie buniek, a podporujú zdravý spánok.

 

Goji bobule

Toto superovocie je bohaté na betakarotén a zeaxantín, dva silné antioxidanty. Okrem toho zeaxantín absorbuje modré svetlo na ochranu sietnice. Z tohto dôvodu sa predpokladá, že potraviny bohaté na zeaxantín znižujú riziko makulárnej degenerácie súvisiacej s vekom. Degenerácia makuly je hlavnou príčinou slepoty u ľudí nad 65 rokov.

 

Banány

Už ste niekedy cítili hlad pár minút po tom čo ste jedli? Je čas dať si banán. Je nabitý draslíkom, ktorý môže znížiť Váš krvný tlak a je jedným z najlepších zdrojov odolného škrobu, zdravého karbidu, ktorý vás naplní a pomôže posilniť váš metabolizmus.

 

Čučoriedky

Správna voľba pre pamäť. Vďaka vysokej hladine flavonoidov zlepšujú pamäť a pravidelná konzumácia môže pomôcť udržať váš mozog v správnej kondícií. Čučoriedky sú tiež bohaté na mangán, ktorý hrá dôležitú úlohu v metabolizme, čo vám pomôže udržať si štíhle a energické telo.

 

Grapefruit

Grapefruit je superovocie, viac užitočné pre vaše srdce ako váhu.  Je dobrým zdrojom vlákniny a draslíka, ktoré prispievajú k lepšiemu zdraviu srdca. Jeden grapefruit denne môže pomôcť udržať srdcové choroby v úzadí. Taktiež znižuje cholesterol a má priaznivý účinok na metabolizmus.

 

Avokádo

Avokádo je výborné pre svoju vysokú nutričnú hodnotu a vďaka svojej jedinečnej chuti a konzistencii sa hodí takmer ku každému jedlu. Obsahuje zdravé tuky a veľa vlákniny, pritom neobsahuje žiaden cholesterol ani sodík. Zdravé tuky v avokáde podporujú vstrebávanie iných karotenoidov, najmä beta-karoténu,  ktoré sú nevyhnutné pre zdravé srdce.

zdroj obrázkov: pixabay.com

Pridaj komentár